هفت کلید برای رسیدن به آیندهای بهتر
کودک دبستانی خود رابیشتر بشناسیم!!
سوالات رياضي پنجم
1- 12 2- 15 3- 18 4- 20
2- مجموع پول سه نفر 10000 ريال است اگر پول اولي 5000 ريال و دومي 1200 ريال كمتر از سومي داشته باشد پول نفر دوم چقدر مي تواند باشد؟
1- 3100 2- 3800 3- 1900 4- 2500
3- علي و حسين در يك مسابقه دو شركت كردند علي پس از 2 ساعت و 35 دقيقه و حسين پس از 167 دقيقه به خط پايان رسير كدام زودتر رسيده است؟
1- علي 2- حسين 3- هر دو 4- نمي توان با هم مقايسه كرد
ياران سه قسمند
زبانيند و نانيند و جاني
به ناني نان بده از در برانش
محبت كن به ياران زباني
وليكن يار جاني را نگه دار به جانش جان بده تا ميتواني
سایتی در باره ی میزان مرگ وتولد در دنیا
روش های طلائی درس خواندن
راهبرد های مطالعه و یادگیری:
روانشناسان یادگیری در طول بیست سال اخیر به پیشرفت های عظیمی دست یافته و به دیدگاههای تازه ای نسبت به مطالعه و یادگیری رسیده است. نظریه ها و روش های جدید یادگیری و مطالعه که عمدتاً از روانشناسی خبر پردازی سر بر آورده اند. در بسیاری از مواقع مکمل نطریه ها وروش های قدیمی هستند، اما در بعضی موارد با آن ها متفاوت است. بنا بر نظریه های قدیمی خواندن که در روش های مطالعه زیر بنای روش های تند خوانی قرار گرفته، چنین فرض شده است که سرعت مطالعه وابسته به حرکات سریع چشم است، یعنی هر چقدر چشم سرعتر از روی کلمات بگذرد، ذهن نیز سریع تر اطلاعات موجود در کلمات را درک می کند. بر خلاف این نظریه در روان شناسی یادگیری جدید که از یک رویکرد خبرپردازی یا پردازش اطلاعات سر چشمه می گیرد، اینگونه استدلال می شود که عامل مهم در سرعت مطالعه، پردازش اطلاعات در ذهن خواننده است. یعنی هر چه ذهن آدمی اطاعات دریافتی را سریع تر پردازش کند، سرعت درک ولذا سرعت مطالعه او نیز بیشتر خواهد بود. تفاوت های فردی افراد در خواندن به فرآیند پردازش اطلاعات مرکزی وابسته است نه به فرآ یند های حسی پیرامونی. روش های یادگیری موثر: به منظور بهبود فرآیند یادگیری ،روش های متعددی بیان شده اند. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش ها به طور اجمالی به بررسی دو روش موثر به نام های روش پس ختام و مردر میپردازیم. روش پس ختام: این روش شامل 6 مرحله وکلمه ی پس ختام از حروف اول این مراحل تشکیل شده که عبارتند از :
بازيهاي كامپيوتري كودكان را مي توان كنترل كرد
بسياري از متخصصين معتقدند كه بهتر است كودكان زير 3 سال اصلا با كامپيوتر و بازيهاي ويديويي آشنا نشوند و تا آنجا كه ممكن است با اسباب بازي هاي قابل لمس و واقعي مثل لگو و خانه سازي و ... سرگرم شوند
بعبارت ديگر اسباب بازيهاي انتزاعي براي اين سن مناسب نيست . اما اگر كودك زير 5 سال شما قبلا دسترسي به اين بازيها پيدا كرده است و اين امر بعنوان عادتي براي او در امده است ، بايد هم اكنون به فكر شروع قانون و تعيين حدود براي بكارگيري اين بازي ها باشيد .
ابتدا بايد فهميد كه چقدر او بازي كامپيوتري انجام مي دهد و در بقيه زمان آزادش چه كارهايي مي كند . اغلب متخصصان رشد كودك پيشنهاد مي كنند كه مجموع زمان استفاده از صفحه نمايشگر _ كه شامل صفحه تلويزيون ، تماشاي فيلم ويديو و كارتون ، جستو جو در اينترنت ( براي كودكان بزرگتر ) و بازيهاي ويديوئي مي شود بايد بين يك ساعت تا حداكثر دو ساعت در روز تعيين شود .
اگر كودك شما 45 دقيقه در روز ، بازي كامپيوتري دارد و بعد يك برنامه تلويزيوني مي بيند و مدتي را هم مشغول فعاليت فيزيكي و جست و خيز است ، عملا جاي نگراني نيست . ولي اگر ساعت ها جلوي كاميیوتر باشد و به دسته بازي بچسبد ، يعني بيش از حد مشغول بازي كامپيوتري است .
اين چند پيشنهاد را براي به كنترل درآوردن مدت بازي كامپيوتري او طرح مي كنيم:
۱۰ درس طلایی از آلبرت انیشتین
شمارش پاره خط ها
روزي علي از دوستش پرسيد : در شكل زير كه از 3 مربع به طول ضلع واحد تشكيل شده است، چند پاره خط مي بيني؟

بچه ها میآموزند آن طوری باشند که زندگی می کنند
نمونه سوالات جغرافياي پنجم
داستان “ گفتگوی کودک و خدا ”
نمونه سوالات 1 ده سوال براي دانش آموزان كلاس پنجم ابتدايي
نخستین پادشاه ایران
نخستین پادشاه ایران دیاکو : ایران را پرورانده و ساختم تا پناهگاه آزادگان باشد .
تدریس (جانداران ساده - درس هشتم علوم پنجم) به زبان شعر
دانستنی هایی در رابطه با انواع سال
تاریخچه زندگانی حضرت بی بی حکیمه (س)
هفت نکته طلایی برای بهبود بخشیدن به نمرات کم کودکان و نوجوانان
شجاع الدین فیروز ابولولو عامل قتل خلیفه دوم (عمربن خطاب)
نام اصلی او پیروز نهاوندی (فیروز نهاوندی) و کنیه اش ابولولو است به علت داشتن دختری بنام مروارید که اعراب به او (لؤلؤ) میگفتند و از این روی فیروز نهاوندی نزد اعراب به ابولولو مشهور گردیده بود. اما هم اکنون نیز عرب ها او را ابولوءلوءه می خوانند . و لقبش شجاع الدین و یا در نزد بعضی بابا شجاع الدین معروف بوده است و این به سبب شجاعت منحصر به فرد وی درآن اقدام بزرگ بوده است . اصلیت وی ایرانی و زادگاهش شهر نهاوند بوده است
ابولولو قبل از تشرف به دین مبین اسلام ، همچون سایر ایرانیان آئینی مجوسی یا نصرانی داشته است .که نا گفته پیداست .آیا دنیای نقاشی بچه ها را می فهمید ؟
سوالات جغرافیا ترم اول پایه پنجم
اسامي پيامبران مدفون در ايران
كتابى به نام كوروش كبير (ذوالقرنين) نوشته ابو الكلام آزاد موجود است كه در اين كتاب قراين بسيارى آورده شده كه قرآن كوروش را همان ذوالقرنين معرفى مى كند. نظرياتى كه در اين كتاب آورده شده نظر بسيارى از علماى اسلام نظير علامه طباطبايى را به خود معطوف كرده است. آرامگاه كوروش كبير در استان فارس، راه اصلى اصفهان به شيراز در منطقه اى بنام پاسارگاد قرار دارد. ديگر پيامبران دفن شده در ايران كه اطلاع دقيقى از آنها نيست عبارتند از: حضرت قادر در دهكده بابا ولى- حضرت روبيل، نزديك رودخانه دزفول- حضرت يعقوب، در گرگان- حضرت ابراهيم خليل در سوسنگرد- حضرت ايوب در دهكده بن بن لكناى تنكابن- حضرت باحزقيل در دزفول- حضرت جرجيس در جنوب غربى شوشتر- حضرت اشموئيل در ساوه- حضرت اسحاق واسماعيل در جاده دزفول به هفت تپه- حضرت صالح پيامبر در شوشتر- وحضرات سلام، سلوم، سهولى، القيا در قزوين.
بيش فعالي

اختلال كمبود توجه همراه با بيش فعالي
ADHD
« تعریف و شناخت اختلال ADHD»
از جمله ی مسائل ياد شده دانش آموزان
دارای اختلال « کمبود توجه همراه با بیش فعالی» « ADHD » است حال اگر
مربیان ، والدین و مدیران محترم شناخت بیشتری از این اختلال داشته باشند
می توانند با برنامه ریزی های مدرن تر و منظم تر و ارائه ی راهکارهای
مناسب در جهت کمرنگ تر کردن مشکلات آموزشی، اجتماعی ، عاطفی و ....
اينگونه دانش آموزان گام بردارند.
از کیسه خلیفه میبخشی؟!
سئوالات علوم پایه پنجم از بخش ساختمان مواد
نمونه سؤالات جغرافی پنجم ابتدایی(از درس ترکیه)
گوش و شنوایی
![]() | ![]() |
رياضيات
1- اعداد زير را با حروف و يا رقم بنويسيد. (1/5نمره)
الف 700700700
ب نهصد ميليارد و نهصد ميليون و نهصد
ج 50/50
































پروردگارا